Tuesday, May 30, 2017

ගොසිප් වල පැවැත්මක් තියෙන්නේ. රෙද්දක් ගැලෙව්වොත් තමයි..


ගොසිප්. ගොසිප් කියන්නේ අද වෙනකොට නිව්ස් වලටත් වඩා ලොකු හිට් එකක්. ගොසිප් හැදෙන්නේ පැතිරෙන්නේ කාටවත් හිතන්න බැරි වේගෙන්. හිතන්න බැරි මිනිස්සු හිතන්න බැරි සිද්ධි මූලික කරගෙන. ඒත් ගොසිප් කියන්නේ ආකාශ්මිකව හැදෙන දේවල් නෙවෙයි. ඒකටත් කොහේ හරි මුලක් තියෙන්න ඕනේ. මේ ඔබ කියවන්න පටන් ගන්නේ ගොසිප් සයිට් / ගොසිප් පේජ් ඇඩ්මින් කෙනෙක් එක්ක අපි කරපු කතාබහක්.

1. ඇයි ගොසිප් සයිට් එකක් පටන් ගත්තේ?
• විශේෂ අරමුණක් ඇතිව. ප්‍රධාන ව්‍යාපෘතියක කොටසක් හැටියට.

2. මොකද්ද ඒ ව්‍යාපෘතිය?
• අපි ඒක අතෑරලා ඊළ`ග එකට යං. දැනට ලියාගන්නකෝ දේශපාලන වැඩක් කියලා.

3. ඇත්තම කීවොත් ඔයාගේ ගොසිප් සයිට් එකක් පටන් ගත්තේ මඩ ගහන්නද කඩේ යන්නද?
• මඩ ගහන්නවත් කඩේ යන්නවත් නෙවෙයි. දේවල් දැනගන්න කැමති අයට ඒ දේවල් ලබා දෙන්න. අපිට අවශ්‍ය වෙන්නේ අපිව කියවන අපිත් එක්ක ඉන්න පිරිසක්. ඒ එක එක නිව්ස් එක, එක එක්කෙනාට මඩ හැටියට හරි කඩේ යනවා හැටියට හරි තේරුම් ගනියි.

4. ගොසිප් කියන්නේ අඩනිරුවත්- නිරුවත් හරි රූප, පවුල් ප්‍රශ්න, අනියම් සබදතා වගේ ඒවාද?
• නෑ කොහොමවත්ම නෑ.

4.1 වැඩිපුරම ගොසිප්වල තියෙන්නේ ඒවනේ
• ඔව්. ලංකාවේ ගොසිප් කියන්නේ ඔබ ඔය කියන ඒවාට තමයි. අපි වැදගත් අභ්‍යන්තර තොරතුරක් කීවොත් හරි වෙනත් වැදගත් ගොසිප් එකක් හරි කීවොත් ඒකට තියෙන්නේ වීව්ස් දහයයි විස්සයි. හැබැයි අර ජාතියේ කාගේ හරි අඩනිරුවත් ෆොටෝස් ටිකක්, නිරුවත් වීඩියෝ එකක් වගේ දැම්මොත් උණු කැවුම් වගේ යනවා. ඒ රෙද්ද ගැලවෙන එක අස්සේ තියන රස තමයි හොයන්නේ. ඒ නිසා ගොසිප් වලටත් රෙද්දක් ගැලෙව්වොත් තමයි පැවැත්මක් තියෙන්නේ.

මිනිස්සු මැරෙන ඒවා දූශණය වෙන ඒවා ගහන්න අපි ආසා නෑ. හැබැයි සෙක්සි කෙල්ලො ගැන ගහනවා. සෙක්සි කෙල්ලගෙන් ලැඛෙන මානසික ආශ්වාදය හොදයි මීනී දැකලා, රේප් සීන් දැකලා ගන්න ආශ්වාදයට වඩා. හැබැයි ඒකෙත් සීමාවක් අපි තියාගෙන ඉන්නේ.

අපිත් දැකලා තියනවා, සමහර දැවැන්ත මාධ්‍ය ජාල ආශ්‍රිතව පවත්වාගෙන යන ගොසිප් සයිට් පවා තියනවා ඒවා සම්පූර්ණයෙන්ම භාවිත වෙන්නේ වැඩිහිටියන්ට පමණයි වෙබ් අඩවි වගේ. ගොසිප් සයිට් වලත් කොලිටිය තීරණය වෙන්නේ අපි පාවිච්චි කරන ෆ්ලැට්ෆෝර්ම් එක මත නෙවෙයි, ඒ කම්ප්‍යුටර් එක ඉස්සරහා ඉන්න මනුස්සයගේ සහ එයා පිටිපස්සේ ඉන්න කෙනාගේ ටේස්ට් එක අනුව.

ජනප්‍රිය නිළියක් ඉන්නවා. එයාගේ තොරතුරු
ගොසිප් වලට එවන්නේ එයා හීනෙකින්වත් නොහිතන කෙනෙක්.

5. අපි අහලා තියනවා සමහරු කියවලා ගොසිප් ගස්සගන්නවා කියලා. ඒක ඇත්තද?
• අනිවාර්යෙන්ම. ඕන තරම් කට්ටිය අපිට එහෙම කතා කරනවා. මේක ගහලා දෙන්න කියනවා. තමන්ගේ ඒවා වගේම තමන්ගේ වඩාත් සමීපතම අයගේ ඒවත් එහෙම එවනවා. එකට බත් එක කන, එකට හිටපු අය, අම්මා තාත්තා වගේ විස්වාස කරන අය මෙහෙම කරනවා.

ආසන්නම සිද්ධියක් වුණු ක්‍රිකට් ක්‍රීඩකයෙක් ගැන ලීක් වුණා කියන වීඩියෝ එකක් අපිට එවන්නම්, ඒක සයිට් එකේ දාලා දෙන්න කියලා එයාගේ සමීපතම ගෑණු කෙනෙක් අපිට කීවා. ඒ වෙනකොටත් ඒක අපිට ලැබිලා තිබුණාත් අපි ඒක ගැහුවේ නෑ. මේ ළ`ගදි විවාහය බි`ද වැටුණු නිළියක් සහ තවත් නළුවෙක් සම්බන්ධ අතිශය පුද්ගලික ඡායාරූප අපිට එව්වා ඒ දෙන්නාම හීනෙකින්වත් නොහිතන කෙනෙක්.
6. තමන්ගේ ඒ වගේ දේවල් ඇයි දෙන්නේ?
ඔය රෙදි ගැලවෙනවා කියන එක අවුල්වැඩක් වෙන්නේ ලැජ්ජා වැඩක් වෙන්නේ අපිටනේ. හැබැයි, මේ රෙදි ගැලවෙන එකේ තියනවා ලොකු මාර්කට් වැලිව් එකක්. ඒකෙන් අලුත් පාරවල් විවෘත වෙනවා. කවුරුත් අ`දුරන්නැති ගෑණු මිනිස්සුන්ට එක රැයකින් ජනප්‍රිය වෙනවා නම් තියන හොදම ටූල් එක තමයි ගොසිප්. ඒ නිසා, තමන්ගේ අතිශය පුද්ගලික ඡායාරූප සහ වීඩියෝ පවා ගොසිප් වලට දෙන අය ඉන්නවා. ලක්ෂ ගාණක ටෙලිවිෂන් ඇඩ් දාලා ගන්න බැරි මයිලේජ් එකක් එක ගොසිප් එකකින් ගන්න පු`ථවන්.

7. ඒ කියන්නේ සමහරු ගොසිප් ගහලා දෙන්න කියලා සල්ලි එහෙමත් දෙනවද?
• දැනට අපි සල්ලි වලට ගොසිප් ගහන්නේ නෑ. ඇත්තටම අපිට සල්ලි ඕනේ නෑ. ඒත් නැගලා යන ගොසිප් සයිට් එකක් කියන්නේ සල්ලි ආකරයක්. හො`ද බිස්නස් එකක්. සල්ලි විතරක් නෙවෙයි, වෙන දේවල් පවා ඔෆර් කරලා තියනවා.

ඒ මොනවද?
• තමන්ගේ ෆැන් බේස් එක වැටුණු නිසා අවස්ථාවල් අඩුවෙලා තිබුණු නිළියක් එයාගේ ෆොටෝ ෂූට් එකක රෂර්ස් අපිට දීලා කිව්වා, zමේක ගහලා ලොකු රීච් එකක් අරගෙන දෙන්නZ කියලා. මම විහිළුවට වගේ ඇහුවා zමොකද්ද අපිට තියන වාසියZ කියලා. zඇ`ග තමයි ඉතිංZ කියලා ප්‍රතිචාරයක් හම්බුණේ. ඒකත් විහිළුවක් වෙන්න ඇති. ඒත්... මහා කම්පාවක් ඇති වුණා.

8. ඔබේ අතට එන තොරතුරු, ෆොටෝස්, වීඩියෝස් පාවිච්චි කරලා පුද්ගලයින් බ්ලැක්මේල් කරලා තියනවද?
• නෑ. කරලාත් නෑ, කරන්නෙත් නෑ. ගොසිප් සයිට් කරනවා කියන්නේ පාතාල වැඩක් නෙවෙයි. කොච්චර ගොසිප් කළත් අපිට තියනවා ආචාරධර්ම. අපි ඒවා ආරක්ෂා කරනවා. අපිට බෑ ඒ තරම් පහළට වැටෙන්න.

9. ගොසිප් කරන්නේ රස්සාවක් හැටියද විනෝදාංශයක් හැටියටද?
• අපි නම් ඒ දෙකටම නෙවෙයි. මම කලින් කීවනේ, මේක ලොකු ව්‍යාපෘතියක පොඩි කෑල්ලක්. හැබැයි මම කළින් කීවා වගේම රස්සාවටත් ගොසිප් කරන්න පුළුවන්. අපි දන්න එහෙම අයත් ඉන්නවා.

10. අපි දැකලා තියනවා, ඉස්සරහා හ`දුන්කූරු විකුණන ගමං පිටිපස්සේ කසිප්පු විකුණනවා. මේ ගොසිප් සයිට් කියන්නෙත් වෙන බිස්නස් එකක ෆෙක් ෆෙස් එකක්ද
• මේ වැඩේ අපි කරන්නේ නිශ්චිත අරමුණක් වෙනුවෙන්. ඒ තමයි තොරතුරු දැනුම් දෙන එක. ඒ තොරතුරු කලු ද සුදු ද වෙන පාටක්ද කියන එක කියවන කෙනා අනුව තීරණය වෙන්නේ. ඒත් අපි මේ කරන්නේ එක එක තත්ත්ව කළමණාකරණය කරන්න, දේවල් උඩට ගන්න දේවල් යට ගහන්න ගොසිප් පාවිච්චි කරන එක. ඇත්තටම කීවොත් අපි zගොසිප් යූස් කරනවාZ.

11. පහුගිය දවස් වල අන්තර්ජාලය කළඹපු අර සරාගීම නීතිවේදිනිය කියන නිව්ස් එක ප්ලෑන් කරපු එකක්ද?
• නෑ. ඒක සම්පූර්ණයෙන්ම අහම්බයක්. ප්ලෑන් කරානම් ඒක ඔය තරම් වැඩ කරන්නේ නෑ. ලංකාවේත් ඉන්නවා සොෂල් මීඩියා හිට්ස්. මෙලීසා කියන්නේ ඉන්ස්ටර්ග්‍රෑම් එකේ එහෙම කෙනෙක්. අපි ඒ නිව්ස් එක ගහපු අරමුණ ඉශ්ඨ වුණා. ඒකේ වක්‍රාකාර ප්‍රතිලාභයක් හැටියට අපිට වඩා ඇයට ලොකු අවස්ථාවක් උදා වුණා. අපි දන්න හැටියට දැන් මෙලීසාට දේශපාලන පක්ෂවලින් ලන්සු එන තරමට එයා ජනප්‍රියයි. ඒක zවින් වින්Z නිව්ස් එකක්.

12. ඒත් ඇයි ඇයගේ මාස අටක් පරණ ෆොටෝස් පාවිච්චි කරලා නිව්ස් එකක් ගැහුවේ?
• ඒක මට පත්තරේට කියන්න බෑ.

13. ගොසිප් වලට අවශ්‍ය මූලාශ්‍ර හොයා ගන්නේ කොහෙන්ද?
• දේශපාලනඥයෝ, එයාලා ල`ග ඉන්න අය, පත්තරවල අය, ෆොටෝග්‍රැෆර්ස්ලා, වීඩියෝ කැමරාශිල්පීන් වගේ අය ඉදලා ත්‍රීවීල් රියදුරන් වෙනකල් හැමෝම අපි සම්පත්දායකයෝ හැටියට පාවිච්චි කරනවා. අද වෙනකොට ගොඩක් ඒවා උදේ නැගිටලා බලනකොට අපේ ඊමේල් එකේ හරි ෆෙස්බුක් ඉන්බොක්ස් එකේ හරි තියනවා.

14. ගොසිප් මුවාවෙන් පුද්ගලික ඒරියස් එහෙමත් කවර් කරගන්නවා නේද?
• නෑ. අපිට පුද්ගලික එරියස් තියනවා නම්, අපි නොකරනම දේ තමයි ගොසිප් ගහන එක. ගොසිප් ගහනවා කියන්නේම අනවශ්‍ය ප්‍රසිද්ධියක් එනවා. ඒ කෙනාට වේදිකාවක් නිර්මාණය වෙනවා. අපි තරහාකාරයෝ හිට් කරන්න ඕනේ නෑනේ නේද.

15. මේ වෙනකල් ගොසිප් නිසා හම්ඛෙලා තියන ලොකුම පුද්ගලික ලාභප්‍රයෝජනය මොකද්ද
• හ්ම්ම්ම්. ඔව් තියනවා. මම ගහපු ගොසිප් බස් වලදි කෝච්චි වලදි මටම පෙන්නනවා. අදත් හවස යනකොට එහෙම වෙනවා. හෙටත්. ඒ තෘප්තිය තමයි ලොකුම ප්‍රතිලාභය.

16. වෙබ් මාධ්‍යකරණය හරි මාධ්‍යකරණය ගැන හරි කොහෙන් හරි ඉගෙනගන තියනවාද?
• නෑ. මම එහෙම ඉගෙන ගෙන නෑ. මට එහෙම ඉගෙන ගන්න උවමනාවකුත් නෑ. ඇත්තටම මම කියන්න ඕනේ මම කැමති නෑ මම වෙබ් මාධ්‍යවේදියෙක් කියනවාටවත්.

17. ඔයා කියන්නේ ඔයා මාධ්‍යවේදියෙක් කියලද. එහෙම නැත්තං වෙන කවුරුහරිද
• නෑ. මම මාධ්‍යවේදියෙක් නෙවෙයි. මම ව්‍යාපෘතියක කොටස්කාරයෙක්.

18. දන්නවද ඔබ කරන දේ ඉතිහාසය ගැන?
• ඒක හොයලාත් නෑ. අපිට වැදගත් වෙන්නේ ඉස්සරහට මොනවද වෙන්නේ කියන එක. මම හිතන විදිහට ලංකාවේ මිනිස්සුන්ට වැරදිලා තියෙන්නේ මොකක් හරි කරන්න ගිහාම ඒකේ අගමුල අම්මා තාත්තා හොයන එක. ඒවා හොයලා ඉවර වෙනකොට වැඩේ ෆේල්වෙලා. එහෙම හොයන්න උවමනා වෙලා නෑ.

19. දේශපාලන වැඩ වලට සම්බන්ධද?
• ඔව්. ඒ ඇති.

20. මාධ්‍ය කීවහම භාෂාව සම්බන්ධයෙන් වැඩි අවධානයක් තියන මාධ්‍යයක්. හැබැයි දැන් ගොසිප් සයිට් වල තියෙන්නේ රස්තියාදුකාර භාෂා භාවිතයක් නේද. ඒ ගැන මොකද්ද අදහස?
• මම පුද්ගලිකව ගොසිප් වලට රස්තියාදු භාෂාවක් පාවිච්චි කරන්නේ නෑ. හැබැයි අපේ ලිවීමේ ව්‍යාකරණ වැරදි ඇති. අපිට ඕනේ තොරතුරු සන්නිවේදනය කරන්න. අද වෙනකොට සාම්ප්‍රදායික මාධ්‍යය සමහරක් භාෂාව පාවිච්චි කරන්නේ ඔය කියන රස්තියාදු පන්නයටත් එහා විදිහට බව අපිට පේනවා. ඔබට මතක ඇතිනේ හිටපු මුදල් ඇමතිතුමා අයවැය කියවපු විදිහ. වැරදි වැරදි කියෙව්වාට අය වැයේ තියන වලංගුභාවය අඩුවුණේ නෑනේ. මේ භාෂාව සන්නිවේදන මාධ්‍යයක්. මම කියන එක ඔයාට තේරෙනවා නම් ඒ ඇති.

21. ගොසිප් සයිට් ලංකාවේ නිව්ස් කොලිටි එක විනාස කළා සහ එහෙම කරමින් ඉන්නවා නේද
• මම හිතන්නේ ලංකාවේ නිව්ස් සයිට් ගොසිප් ගහන්න ගිහිං තමයි නිව්ස් එයාලාම එයාලගේ කොලිටි එක නැති කරගත්තේ.

22. මම කීවොත් දැන් ගොසිප් නිව්ස් කියලා ජාති දෙකක් නෑ. නිව්ස් කියන්නේ ගොසිප් ගොසිප් කියන්නේ නිව්ස් කියලා. ඔයා එක විග්‍රහ කරන්නේ කොහොමද
• නිව්ස් වලින් කරන්නේ මතුපිටින් අතගාන එක. ගොසිප් වල කරන්නේ ඒකේ තියන ඇතුල් පැත්ත පෙන්නන එක. රෝස්වුඩ් දැව විකුණපු කතාව නිව්ස් වලට දැම්මහම ඒවා විකුණුවේ කවුද කාටද කීයකට මොනවද ඒවගේ තියන සම්බන්ධතා කියලා හොයන එක තමයි අපේ වැඩේ.

23. විමර්ෂණ ප්‍රවෘත්තිකරණය කියන්නේ ඕකට. ඔය ගොසිප් නෙවෙයි නේද?
• හරි. ඉන්වෙස්ටිගේටිව් ජර්නලිස්ම් කියන එක තමයි. ලංකාවේ මීඩියා ඉන්වෙස්ටිගේටිව් ජර්නලිස්ම් අතඇරිහම ගොසිප් සයිට් ඒ වැඩේ කරනවා. ප්‍රවෘත්ති වල අභ්‍යන්තරය හොයන්නේ, ඒ තොරතුරු ජනතාවට දැ්නුම් දෙන විදිහේ ප්‍රවෘත්ති කලාවක් දැනට කරන්නේ ලංකාවේ එක චැනල් එකයි. (සිරස විතරයි)
කොන්ත්‍රාත් කරන්න ගියොත්
අපේ අරමුණ ඉටු කරගන්න බැරිවෙනවා.

24. එක එක්කෙනාගේ කොන්ත්‍රාත් එහෙම හම්ඛෙලා තියනවද?
• අපි කොන්ත්‍රාත් භාරගන්නේ නෑ. අපිට ඕනේ විශ්වාසය දිනාගන්න. ගොඩක් අය අපි කියන දේ කියවන්න. ඒ ගැන සමාජ මතයක් හැදෙන්න. කොන්ත්‍රාත් කරන්න ගියොත් අපේ අරමුණ ඉටු කරගන්න බැරිවෙනවා.

25. ඉස්සරහට මොනවද කරන්නේ?
• ඇත්තටම කාට හරි කොන්ඩම් විකුණගන්න ඕන නම් අපි කොන්ඩම් trend එකක් හදනවා. කාටවත් කරදරයක් නොවෙන්න. ඒ trend එක ඉවර වෙනකොට සමහර විට උපත් පාලනේට නෙමෙයි, මිනිස්සු අලුත් අවුරුද්දට තෑගි දෙන්නත් කොන්ඩම් පැකට් එකක් අරං යන තැනට අපි සමාජේ හදනවා. ඒක අපේ ටැලන්ට් එක. හැමෝටම බෑ ටේ්‍රන්ඩ් හදන්න. හැමෝම අපි හදන ටේ්‍රන්ඩ් එක පස්සේ යනවා. Trend making, content making කියන්නේ අනාගත ලංකාවේ- ලෝකේ ලොකුම ආදායම් මාර්ගයක්.

• Bharatha Prabhashana Thennakoon

Mawbima 2017-06-30

No comments: