Monday, April 9, 2012

පෙරටුගාමී සමාජවාදීන් වෙත ලියමි

යල් පැණ ගිය හෝ අභාවිතය නිසා අමතක වී ගිය සමාජවාදයේ මූලධර්මයන් මත පිහිටා කටයුතු කරන්නේ යැයි කියා පෙනී සිටි, ජනතා විමුක්ති පෙරමුණෙන් වෙන්ව ගිය - මුල් කාලීනව ජවිපෙ කැරළිකාරයින් වූ ද පසුව ජන අරගලය වූ ද එකී කණ්ඩායම අද වන විට පෙරටුගාමී සමාජවාදී පක්ෂය නමින් කළ එළි බැස තිබේ. එසේත් නැතිනම් ජනගත වී තිබේ. ජවිපෙ යනු ප්‍රායෝගික නොවන නමුත් වාග් විලාශයෙන් ආකර්ශනීය වූ පක්ෂයක් බැව් ජනමතයක් නිර්මාණය වී සමාජගත වී තිබිණි. තවදුරටත් පවතින්නේ ය. එහෙයින්, තවදුරටත් අවලංගු වූ ජවිපෙ වෙනුවට විකල්ප, විකල්පයක් අවශ්‍ය බැව් මේ රට ඉල්ලා සිටියේ ජවිපෙ දෙකඩ වීමට පවා බොහෝ කාලයකට පෙර සිටය. දැන්, එසේ විකල්පයක් ලෙස පෙනී සිටිය හැකි විකල්පයක් ලෙස දන්වමින් පෙරටුගාමී සමාජවාදී පක්ෂය නිර්මාණය වී ඇති බැව් අසන්නට ලැබීම ලියුම්කරුවාගේ දේශපාලන පිපාසය මෙන්ම පොදු ජන සමාජයේ දේශපාලන රික්තය පූර්ණය කරනු ලැබිය හැකි බැව් යම් ප්‍රමාණයකට විශ්වාස කරමි.

කෙසේ නමුත්, පෙරටුගාමීන් ජනගත වන්නේ යුගික දේශපාලන රික්තයක් පවත්නා යුගයක බැව් සදහන් කරනු කැමැත්තෙමි. එසේ වුව ද, පෙරටුගාමීන් කෙරෙහි අදාල රික්තය පිරවීමේ දේශපාලන ශක්‍යතාවක් හෝ සමාජ අවකාශයක් පවතින්නේ ද යන්න, අප විසින් සිහින්ව හා සීරුවට විමසා ගත යුතු වේ. මේ සදහා එක් එක් විෂයයන් කෙරෙහි අවධානය යොමු කිරීම වටින්නේ යැයි ලියුම්කරුවා විශ්වාස කරයි. 

පෙරටුගාමීන්ගේ වර්තමාන ජන පදනම හෙවත් මැතිවරණයකදී ඉදිරිපත්වන ඡන්ද පදනම කවරක් ද යන්න මුලින්ම සාකච්ඡා කළ යුතු වේ. තවදුරටත් පෙරටුගාමීන් පෙනී සිටින්නේ, ජවිපෙ සාමාජිකයාගේ නව පක්ෂය හෝ එහි වෙස්මුහුණු පැළදගත් වෙනසක් නොමැති වෙනසේ භූමිකාව වෙනුවෙන් නම්, පෙරටුගාමීන් ද මේ වන විට රට තුළ බිදවැටෙමින් පවත්නා ජවිපෙ ඡන්ද පදනමේ බිදවැටුම් කොටස් දෙකෙන් එකකට පමණක් හිමිකම් කියන්නෝ වීම වලක්වාලිය නොහැක. සරලවම කියන්නේ නම්, පෙරටුගාමීන්ට හා ජවිපෙ වෙත ඡන්දය ප්‍රකාශ කර සිටින්නේ ගම් වල සිටි ජේවීපී කාරයින්ගෙන් කොටසක් නම් හෝ ජවිපෙට හිතවත් පිරිස නම්, මෙවැනි නව පක්ෂයක කිසිදු පදනමක් ඇති විය නොහැක. එසේම, ජාතික වශයෙන් නව දේශපාලන පක්ෂයක් ලෙස මාධ්‍ය මගින් උලුප්පා දැක්වුව ද එය ගම් බිම් මට්ටමට විහිදී යන විට මේ වන විටත් ජවිපෙ වෙනුවෙන් ඡන්දය දුන් තවත් ජවිපෙ ඡන්ද පමණක් ආමන්ත්‍රණය කරනු ලබන හා සෙසු පුරවැසියනන් කෙරෙහි සංවේදී නොවන පක්ෂයක් විය හැකිය. එහෙයින්, පෙරටුගාමීන් යනු ගොවියා, කම්කරුවා හා ශිෂ්‍යයාද ප්‍රමුඛ මෙරට පීඩිත පන්තිය වෙනුවෙන් ජයග්‍රහණයක් ගෙන දේමේ අරමුණ ඇති පක්ෂයක් ලෙස හැදින්වුව ද එම ජයග්‍රහණය උදා කර ගැනීම පිණිස පුරවැසියන් හෝ ඡන්ද දායකයින් පෙරටුගාමීන් වටා රොක් වීම සිදු නොවනු ඇත.

එහෙයින්, පෙරටුගාමී සමාජවාදී පක්ෂය යනු ජවිපෙ ආකෘතියේ තවත් වෙනත් පක්ෂයක් හෝ ජවිපෙන් කැඩී වෙන්ව ආ කොටසක් විසින් අටවාගත් පක්ෂයක් යන මනෝභාවය, පුරවැසි මනසින් වියුක්ත කිරීමේ දැවැන්ත අභියෝගය ඔවුන් වෙත පැවරී ඇත. ගම්මට්ටමින් විහිදී සිටින, මින් පෙර ශ්‍රී ලංකා හෝ යූඑන්පී හෝ ජවිපෙ හෝ වූ කිසිවෙක් විසින් හෝ පෙර අත්දැකීම් හෝ පූර්ව විවේචනයකින් තොරව ආදරයෙන් වැලද ගන්නා පක්ෂයක් බවට, එම පක්ෂය පත් කිරීම ඔවුන් හමුවේ ඇති අභියෝගයකි. නමුත්, ජවිපෙ මතකයන් හා මුහුණු සමග ජනගත වන මෙම පක්ෂයට එම අභියෝගය ජයගත හැකි එකක් දැයි ලියුම්කරුවා විසින් ප්‍රශ්න කර සිටිමි. එය ජයග්‍රහණය කිරීම වෙනුවෙන්, පක්ෂය තුළ ඇති යාන්ත්‍රණය හෝ ජවිපෙ නොවන බවත් මෙය සාමාන්‍ය දේශපාලන පක්ෂයක් ලෙස මිනිසුන්ට සංවේදී කිරීම වෙනුවෙන් පෙරටුගාමීන් විසින් තෝරා ගෙන ඇති මාවත කවරක් දැයි ලියුම්කරුවා ප්‍රශ්න කරමි.

ඔබේ කළාව හෝ ඔබේ ආර්ථිකය ද තවදුරටත් ජවිපෙ විසින් විටින් විට ඉස්මතු කරනු ලැබූ හා භාවිත කරනු ලැබූ සමාජවාදී කළාව හෝ ආර්ථිකය වන්නේ නම්, ජවිපෙ අතහැර පෙරටුගාමීන් වටා රොක් වීමට තරම් ඇති සාධාරණ පදනම කුමක් ද. එය ජවිපෙට සමාන වන්නේ නම්, ජවිපෙන් බිදී ආ පෙරටුගාමීන් වෙනුවෙන් සහාය දැක්වීම වෙනුවට, දන්නා හදුනන ජවිපෙටම සහාය දැක්වීමට මිනිසුන් පෙළඹී සිටීමේ ඇති වරද කුමක් ද. ජවිපෙ විසින් කියමින් සිටි, සියල්ල ජනසතු කිරීමේ හා සමාජවාදී විප්ලවයක් විසින් මෙරට ආර්ථිකය හා සමාජ පද්ධතියේ සිදු කරනු ලබන විපර්යාසය සම්බන්ධයෙන් මෙරට ජනතාව කවර ප්‍රමාණයෙන් පැහැදීමක් ඇති කර ගෙන සිටියි ද. සමාජවාදී විප්ලවයක් හෝ එවැනි විප්ලවයක උත්සාහයක් පිළිබද මෙරට ඇති අතීත අත්දැකීම් දෙක වන 71 සහ 88-90 අවධි දෙකේ භීෂණකාරී අත්දැකීම් දෙකෙන් මිනිසුන් මුදවාගනිමින්, සමාජවාදී විප්ලවය යනු අතිශය සුන්දර වූ එකක් බවට පුරවැසි මනසට ඒත්තු ගන්වන්නේ කෙසේ ද. එසේ කළ යුතු වන්නේ, මෙරට තවත් එවැනි විප්ලවයක්, කැරැල්ලක් හෝ උත්සායක් වෙනුවෙන් මෙරට පුරවැසියන් දක්වන අකමැත්ත හා භීතියයි.

ගොවියා හා කම්කරුවා මෙන්ම මෙරට පීඩිත පන්තිය පෙරටුගාමීන් කෙරෙහි විශ්වාසය තැබිය යුත්තේ කුමන පදනමක් නිසාදැයි සාවදානව ප්‍රශ්න කරමි. ඉතාම මිහිරි හා ආකර්ශනීය මෙන්ම මරාගෙන මැරීමට වුව ද පෙරට ඒමට තරම් ආශ්වාදයක් සපයනු ලබන සමාජවාදී ආමන්ත්‍රණ විධික්‍රමය නිසා ද. ඒ සියලු ආකර්ශනීය කතා වෙන් කොට එකින් එක විමසීමේදී, මෙරට පීඩිත පන්තිය වෙනුවෙන් ඔබ කෙරෙහි විශ්වාසය තැබීමට ඇති සාධාරණ විශ්වාසය කුමක් ද. සමාජවාදී විප්ලවයේ හැඩරුව කුමක් ද. එහිදී, කිසිවෙක් මිය නොයන්නේ ද. කිසිවෙකු අතුරුදන් නොවන්නේ ද. ඒ වෙනුවෙන් නායකත්වය ලබා දෙන්නේ කවරෙක් විසින් ද. එසේම, සමාජවාදී විප්ලවයෙන් පසු මෙරට ස්ථාපිත කරනු ලබනඅ ාණ්ඩුවේ නායකයා කවු ද. කියුබාව විසින් එම විප්ලවය සිදු කිරීමේදී පිදෙල් ඒ වෙනුවෙන් පෙනී සිටියේය. එසේම, ඒ වටා ශක්තිමක් නායකත්ව පරපුරක් අසුන් ගත්තේය. නව සමාජවාදී රාජ්‍යයේ නායකයා වන්නේ, අතුරුදන්ව සිටින කුමාර් ගුණරත්නම් ද. සේනාධිර ගුණතිලක ද. නැතිනම් පුබුදු ජයගොඩ ද. එසේත් නැතිනම්, විප්ලවයේ උච්චතම මොහොතේ දී සරත් ෆොන්සේකා වැන්නෙක් කුලියට ගැනීමට නියමිත ද.

එහෙයින්, අවසන ලියමි. මේ රාත්‍රියේදී පෙරටුගාමී සමාජවාදී පක්ෂයේ නායකත්වය තීරනය වනු ඇති. පක්ෂයක් පිහිටුවීමෙන් හා එහි කාරක සභා හෝ නායකයින් පත් වීමෙන් පමණක්, එසේත් නැතිනම් උද්ඝෝෂණයකින් පමණක් මෙරට බලය පෙරළිය නොහැකි බව පිළිගත යුතු නොවේ ද. අතීත අත්දැකීම් හා බයංකාරබව සමග ජීවත්වන පුරවැසියන් විපල්වයක් හෝ කැරැල්ලක් වෙනුවෙන් යොමු වීමේ වියහැකියාව ඉතාම අල්පය. එහෙයින්, මෙරට බලය අල්ලා ගත හැක්කේ ඡන්දයකින් පමණක් බව විශ්වාස කළ යුතු නොවේ ද. එහෙයින්, ගල් අහුරක් අතැති, අලුත උපන් දරුවකු වන ඔබ මහා සාගරය හරහා ගල් පාලමක් තැනීම සදහා වෙර දරමින් සිටින මොහොතේ දී ඔබට අවැසි ගල් හා ගඩොල් වැඩි කර ගැනීම වෙනුවෙන් භාවිත කරන ප්‍රායෝගික යාන්ත්‍රණය කුමක් ද. ඒ පිළිබද අවදියෙන් සිටිමු. 

එසේම, 1815 දී උඩරට ගිවිසුමෙන් යටත් වූ ශ්‍රී ලංකාව 1948 දොලපදේණි නිදහස හිමිවන තුරුම නිදහස වෙනුවෙන් පවා අරගලයකට උත්සාහ කොට ඇත්තේ, 1818 දී හා 1848 දී පමණි. අවසන් වසර 100 පුරා කිසිදු අරගලයක් හෝ නොමැත. භාහිරින් පැමිණ සිටි බලවේගයන් එලවාගැනීම කෙරෙහි පවා දේශභ්‍යන්තරික අරගල කිරීමේ පසුගාමීන් වූ මෙරට දේශපාලන පුරවැසියා, දේශභ්‍යන්තරික බලවේගයන් පන්නා දැමීම වෙනුවෙන් උදේ අවදි වී පෝලිමේ ගොස් ඡන්දය දීමකින් සහාය දැක්වීමෙන් පරිභාහිර වෙනත් විකල්ප අරගලයකට හෝ කැරැල්ලකට යොමු වීමේ හැකියාවක් ඇති ද.
තවද ලියන්නේ නම්, පෙරටුගාමීන් අරගල කළ යුත්තේ මෙරට ඉතිහාසයේ බලවත්ම රෙජීමය වූ මහින්ද රාජපක්ෂ රෙජීමයට එරෙහිව පමණක් නොවේ. පසෙකින් සජිත් හා රනිල් වැනි දක්ෂිණාන්ශිකයින් ද තවත් පසෙකින් ඔවුන්ගේම පූර්ව සටන් සගයින් වූ ජවිපෙ හා සෙසු සමාජවාදීන් හා තවත් නොපෙණෙන හා නොදන්නා බොහෝ දෙනෙක් සමග ඔවුන්ට සටන් කිරීමට සිදු වනු ඇත. අවසන ප්‍රශ්න කරමි. විසිතුරු වේදිකාවකින් හා සුන්දර වදන් පෙළකින් ඔබ්බට ගිය සැබෑ සමාජ හිතවාදී යැයි ඔබ විශ්වාස කරන දේශය නිර්මාණය කිරීම වෙනුවෙන් සටන් කිරීමට ඔබ සමග සිටින පිරිස ප්‍රමාණවත් වන්නේ ද.

කෙසේ නමුදු, ආදරණීය සහෝදරවරුණි, සංශෝදනය කරනු ලැබූ හා රටට අනන්‍ය වූ සමාජවාදී හෝ වෙනත් දේශපාලන න්‍යායක් හරහා අදට වඩා හොද හෙට දවසක් නිර්මාණය කිරීම වෙනුවෙන් ඔබ විසින් දක්වන උත්සාහය අගය කරමි. හිස නමා ආචාර කරමි. නමුත්, එහි ප්‍රායෝගිකත්වය හා ගැලපීම ද යුගික වාතාවරණය ද ලියුම්කරුවාගේ සිත ලියුම්කරුවාගෙන් ප්‍රශ්න කර සිටින නිසා, ලියුම්කරුවා පෙරටුගාමී සමාජවාදීන් වන ඔබෙන් ප්‍රශ්න කරමි.

3 comments:

Anonymous said...

කාලයට ඉඩ දී බලමු

Anonymous said...

ratakata oni me wage wadagathpakshathamai,,,m pakshksharatataoni ,,, americawata puka dennahadanna me wagepakshawalatajayawewa

Anonymous said...

මුලින් නම් පක්ෂයක් කියල ආවට, දෙන් නම් හොයා ගන්නත් බැ වගේ...