Saturday, May 28, 2011

උසාමා - ෆොන්සේකා සහ ඉනික්බිති

දෑස් දල්වා බලා සිටියෙමු. ආසන්න වශයෙන් අවුරුදු දහයක් තරම් වන කාලයක් හෝ ඉන් එහා වසර විස්සක් තරම්වන කාලයක්, ලෝකයට අවශය කර සිටින මිනිසෙක් යැයි ලෝකය විසින් අපට කියනු ලදුව ලෝකය විසින්ම ඔහු සොයමින් සිට ලෝකය විසින්ම ඔහු මරා දැමීය. එසේ කළේ යැයි කීවේය. උසාමා බින් ලේඩන් හෝ එනමින් හදුනාගත් මිනිසා ඝාතනය කිරීම අප විසින් කෙසේ හැදෑරිය යුතු දැයි අප විසින් නිවැරදිව කියවා ගත්තේ දැයි ප්‍රශ්න සහගතය. දැන්වත්, උසාමාගේ මරණයෙන් හෝ එසේ කීමෙන් දින කිහිපයකට පසුව හෝ අප නිවැරදිව එය කියවා ගත යුතු වේ යැයි සිතමි. නමුත්, මේ කියැවීම ඔසාමාගේ හුදු ඉතිහාස කතාව කියවා ‘උසාමා පොරක්‘ හෝ ‘උසාමා ත්‍රස්තවාදියෙක්‘ හෝ ඒ අතර මැද සිටින ‘වෙනත් එකෙක්‘ කිරීම මෙහි අරමුණ නොවන්නේය. උසාමා උසාමා හරහා සංඛේතීයමය සිද්ධීන් කියැවීම යනු, උසාමාගේ භූමිකාව හා උසාමාට එරෙහි වීමේ භූමිකාව සමග උසාමා අප සමාජයට කෙරෙන බලපෑම හා ඔහු විසින් අප සමාජයට අනුපාතිකව ලබා දෙන පිණිවිඩය කුමක්දැයි හැදෑරිය යුතු වේ.

ඇමරිකානු හදවත උසාමා විසින් පලුදු කරනු ලැබීය. ඇමරිකානුවාගේ ලේ වහනය වීය. ඇමරිකානුවා විසින් “බෙල්ලට-බෙල්ල බිල්ල“ වෙනුවෙන් උසාමා සොයමින් සිටියේය. උසාමා හමු විය. ඉනික්බිති බිලි ගත්තේය. උසාමා අසමත් වූ අතර උසාමාගේ සතුරා වූ ඇමරිකානුවා විසින් ජය ගනු ලැබීය.

ඇමරිකානු හදවත පාරන්නට සමත් වූ අවසන් ප්‍රබලයා හා තක්කඩියා වන්නේ උසාමය. ඔහු තක්කඩියෙක් වන්නේ, තමන් පොරක් බවට පත් කරනු ලැබූ සංඛේතීය සටන් සගයාට, තමන් පොරක් වූ පසු පෙරළා පහර දීම නැමති තක්කඩිකම නිසාය. උසාමා ඇමරිකාවට ප්‍රහාරයක් එල්ල කිරීමට තරම් සිත දැඩි කරගත්තේ ඇයි. අද වන විට ලෝක බලවතුන් වීම කෙරෙහි කිහිප දෙනෙක් සටන් කරමින් සිටියි. සටන් බිමේ දිග-පළල මෙය යැයි කියා සීමා කිරීමට ඉමක් කොණක් නොවන්නේ,  මුළු විශ්වයම සටන් බිමක් වී හමාර නිසාය. ඇමරිකානුවා ලෝක බලවත්භාවය නැමති චන්ඩිකම පවත්වාගෙන යාමට වෙර දරයි. චීන ජාතිකයා විසින් ඇමරිකාව ඇතුලු අවශේෂ මිතුරන් අභිබවමින් පෙරමුණ ගැනීමට වෙහෙසෙයි. මේ අතර රුසියානුවා නැමති පැරණි හැඩි දැඩි පැරණි මිනිසා නැතත්, ඉන් ශේෂ වූ පරපුරක් ඇමරිකාව හා චීනා අභිබවීම සිය සිහිනය කරගනිමින් සිටියි. මේ සියල්ලෝ සටන් කරන්නේ ස්වකීය රාජ්‍යය සටන් පදනම ලෙස පවත්වාගනිමිනි. නමුත්, ජාතිය නොවන වෙනත් පදනමක් මත පිහිටා ලෝකයේ බලවන්තකම අභිබවීමට වෙර දරන එකම කණ්ඩායම වන්නේ ජාතිකත්ව පදනමක් ම පිහිටා ඒ වෙනුවෙන් පිඹුරුපත් සකසන මුස්ලිම් හෝ ඉස්ලාම් වර්ගයාය. ජාතියක් ලෙස, කොඩියක් උස්සාගෙන සටනට එන මිනිසා, පරාජය කරමින් ස්වකීය කදවුර රැක ගැනීමට තරම් තවමත් ඇමරිකානුවා දක්ෂයෙකි. ඔවුන් විසින්, ජාතික පදනම් මත පිහිටන රුසියානුවා හෝ චීනා, නැතිනම් වෙනත් එකෙක් පැරයීම පසෙකට තබා උසාමා පිටුපස හඹා යන්නේ, ජාතික පදනම අභිබවමින් ජාතිකත්ව පදනම මත පිහිටූ සංවිධානය වීමක් යම් අභියෝගයක් වෙතැයි සිතූ නිසාය. ඒ බව දැනගත් නිසාය. ජාතිකත්වයේ පදනම මත සිට ඇමරිකානුවා හෝ මහබලවතා ඉලක්ක කරන පැහැදිලි කදවුරක් වටහා ගිනිමින් පහර දීම නොකළ හැක්කක් වීම, ඇමරිකානුවාට ඇති ප්‍රධාන ගැටළුව විය. ඇමරිකානුවා විසින් චීනය-රුසියාව හෝ වෙකෙක් සමග පොර බැදීම පසෙකලා උසාමා සෙවීම අරඹන්නේ, සතුරාගේ ව්‍යාප්තභාවය දරාගත නොහැකි වීමේ වේදනාවට හා හිතේ අමාරුවට බව කියමි.

අද වන විට, දේශභ්‍යන්තරිකවද අප එවැන්නක් දකිමින් සිටිමු. ආණ්ඩුවට ඇති ප්‍රධානම අභියෝග හා තර්ජන අතර වඩා වැඩි ජනපදනමක් ඇති පක්ෂය පැරදීම හෝ මර්ධනය කිරීම වෙනුවට ආණ්ඩුව විසින් සොයමින් සිටින්නේ පදනමේ ප්‍රමාණය හා තරම වටහා ගත නොහැකි ව්‍යාප්ත බලයක් සහිත සතුරෙකි. එනම්, පෙර කියැවීම් හා හැදෑරීම්වලින් අපට වැටහෙන දේ නම්, ඒ යූ.ඇන්.පී. නොවන අනෙකෙක් බවයි. හමුදා පුහුණුවක් මගින්, තමන් තේරී ඇති විශ්ව විද්‍යාලය කුමක්ද යන්න පවා අදහසක් නොවූ පිරිසක් ගෙන්වමින් සන්නද්ධ කරනුයේ ඒ වෙනුවෙනි. අධ්‍යාපන සමූපාකාරය එතෙක් පැවති පාලනයෙන් ගලවා ආණ්ඩුවේ පාලනයට හා අධීක්ෂණය යන හෙඩිමෙන් මැදිහත් විය හැකි තැනක තබා ගෙන සිටින්නේ ඒ නිසායි. උක්ත දෙකම නොවන වෙනත් සිද්ධීන් හා තත්ත්වයන් පාලනය කෙරෙහි තීරණාත්මක ලෙස මැදිහත් වෙමින් සිටින්නේ ඒ නිසායි. ඇමරිකානුවා විසින් චීනා ද රුසියානුවා ද නොවන වෙනකෙක් සොයමින් සිටින්නාක් හා එසේ සිටියා මෙන් අද වන විට ආණ්ඩුව විසින් ද සොයමින් සිටින්නේ, යූ.ඇන්.පී. හෝ සජිත් ද රනිල් ද නොවන අනෙකෙකි. මා හා ඔබ දන්නා පරිදි ඒ සොයන්නේ අනෙකාම බව ප්‍රත්‍යක්ෂය. එනම්, පදනම පැහැදිලිව හදුනාගත හැකි කොඩියක් ඉසිලූ නියෝජිත ස්වභාවයේ සතුරාට වඩා කොඩිය හරි හැටි හදුනා ගැනීමට නොහැකි යම් ආකාරයේ බලවන්ත පදනමක් ඇති, පදනම වටහා ගත නොහැකි සතුරා-ආණ්ඩුව විසින් සොයමින්-ඒ සතුරා මර්ධනය කිරීමේ ප්‍රයත්නය දරමින් සිටියි.

දැන්, මා තවදුරත් උසාමා කියවමි. උසාමා සැගව සිටින්නේ ඇයි. උසාමා ප්‍රසිද්ධ වේදිකාවේ තර්ජනාත්මක මිනිසෙක් නොවූයේ ඇයි. උසාමා විසින් උසාමා ආරක්ෂා කරගැනීමේ ප්‍රයත්නය හා අරගලය උසාමා විසින් කරමින් සිටි බව පෙනෙයි. එසේ නම් උසාමා, පාකිස්ථානය වැනි තමා ඉලක්කසහගත සතුරෙක් වී සිටින භූමියක කදවුරු පන්නේ ඇයි. උසාමා තම ජාතිය හෝ තම පදනම විශ්වාස කළ නිසාද. නැතිනම් එසේ සුරක්ෂණය කර දෙන්නේ යැයි වූ පොරොන්දුවක් නිසා ද? එය එසේ විය හැක. නමුත්, උසාමාට තමන් බලාපොරොත්තු වූ හෝ පොරෙන්දු වූ ඒ සුරක්ෂණය හිමි නොවිණි. බලය අහිමි වීමේ අවධානමක් පැහැදිලිව හදුනාගත් ඇමරිකානුවා විසින් සුරක්ෂණයේ අපේක්ෂාව හෝ පොරොන්දුව අභිබවනු ලැබීය. නොයෙසේ නම් පාකිස්ථානය විසින්, ස්වකීය ‘හොද නම‘ හෝ පැවැත්ම වෙනුවෙන් උසාමා වෙත ලබා දුන් පොරොන්දුව හෝ උසාමාගේ අපේක්ෂාසහගත බව පාවා දෙනු ලැබීය.

ආණ්ඩුවේ හදවත පාරන්නට සමත් වූ දැනට සිටිනා අප දන්නා හා අපට හදුනාගත හැකි, එසේ සිතිය හැකි අවසන් ප්‍රබලයා හා තක්කඩියා වන්නේ සරත්ය. ඔහු තක්කඩියෙක් වන්නේ, තමන් පොරක් බවට පත් කරනු ලැබූ සංඛේතීය සටන් සගයාට, තමන් පොරක් වූ පසු පෙරළා පහර දීම නැමති තක්කඩිකම නිසාය. සරත් විසින් ආණ්ඩුවට එරෙහිව සංඛේතීය ප්‍රහාරයක් එල්ල කිරීමට තරම් සිත දැඩි කරගත්තේ ඇයි. ඒ කෙසේ ද. එනම් සරත් සිත දැඩි කරගත්තා නොවිය හැක. අනෙකෙක් විසින් සරත් පොළඹවනු ලැබුවා විය හැක. සරත් විසින්, ස්වකීය සටන් සගයා වූ ආණ්ඩවට එරෙහිව සංඛේතී ප්‍රහාරයක් එල්ල කිරීම වෙනුවෙන් අනෙකෙක් විසින් පාවිච්චි කළා ද විය හැක. ඒ කෙසේ වෙතත්, සරත්, ආණ්ඩුවට එරෙහි පදනම පැහැදිලිව හදුනාගත නොහැකි වූ පදනමක් සහිත මිනිසෙක් ලෙස ද එසේ වීම නිසා ස්වකීය ආණ්ඩු බලයට තර්ජනයක් වන පුද්ගලයෙක් ලෙස ද හදුනාගෙන සිටියේ ය. එහෙයින්, සරත් ආරක්ෂා කර දීම පොරොන්දු වී සිටි නිසා හෝ එසේ අපේක්ෂා කළ නිසා, පොදු විපක්ෂයේ කදවුරු ලෑවේය. උසාමා කදවුරු ලන්නේ සිය පදනම සහිත වටපිටාවක වුවද සරත් විසින් කදවුරු ලනුව සිටියේ සිය පදනම ඇති තැනක නොවේ යැයි කියමි. පොදු විපක්ෂයේ ධූතයා වූ සරත්, තමන් ආණ්ඩුවට විරුද්ධ වන නිසා විපක්ෂය විසින් රැක දෙනු ඇතැයි අපේක්ෂා කරන්නට හෝ කිසිවෙක් විසින් එසේ පොරොන්දු වන්නට ඇත. නමුත්, සරත්ගේ අපේක්ෂාව හෝ සරත් වෙනුවෙන් දුන් පොරොන්දුව ඉටු කිරීම නිසි ලෙස සිදු නොවිණි. උසාමා ඇමරිකානුවාට මාට්ටු වූ අතර සරත් ආණ්ඩුවට මාට්ටු වූයේය. උසාමා මිය ගිය හෙයින් උසාමා තවදුරටත් ඇමරිකානුවාගේ පදනම හදුනාගත නොහැකි පදනමක් සහිත සතුරා නොවන්නේය. නමුත් සරත් තවමත් ජීවතුන් අතරය. එහෙයින්, ආණ්ඩුවේ පොදු සතුරා තවමත් සරත් වන්නේය. නමුත්, අද වන විට කළක් හමුදාවේ ප්‍රධානියාව සිටි, සරත් ෆොන්සේකා සිරගතව සිටියි. තවදුරටත්, සරත් යනු ආණ්ඩුවට එරෙහි පොදු සතුරෙක් වන්නේ ද. උසාමා සහ සරත් තමාට සාපේක්ෂ සතුරාගෙන් වෙනස් වන්නේ එ ලෙසයි.

ඇමරිකානුවාගේ ගැම්ම උසාමා විසින් පාලනය කරමින් සිටියේය. ඇමරිකානුවාගේ හිතුවක්කාරකම හා චන්ඩිකම් සේම තක්කඩිකම් උසාමා විසින් පාලනය කරනු ලැබීය. දැන් උසාමා අහිමිවීමත් සමග ඇමරිකානුවාගේ තක්කඩිකම් පාලනය කිරීමට සිටි පදනම හදුනා නොගත් පදනමක් සහිත ප්‍රබලයා අහිමි විය. නමුත්, පදනම විසින් උසාමා අනුප්‍රාප්ත කරනු ලැබීය. ඒ උසාමා විසින් කලක් තිස්සේ පදනමක් නිර්මාණය කළ නිසා සහ ඒ පදනම තවදුරත් පවත්නා නිසා වෙයි. නමුත්, පළමුව පෙනී සිටි සරත් පළමුවර අහිමි වීමත් සමග සරත් කවරෙකි විසින් හෝ අනුප්‍රාප්ත කිරීමට සරත් පෙනී සිටි හා නියෝජනය කළ පදනම සරත්ව අනුප්‍රාප්ත කිරීමට සමත් නොවන්නේය. ඒ වෙනුවට සිදුවන්නේ, සරත් නියෝජනය කළ පදනම දෙදරා යාමයි. යූ.ඇන්.පී.ය පදනම කඩා ගෙන ගියේය. තවකෙක් සරත්ගේ නායකත්වය යටතේ සිටියදී සිය පොදු සතුරා වූ ආණ්ඩුවට හේත්තු විය. ඒ සරත් මන්මේන්ද්‍රයි. අවසන සරත්ගේ පදනම දෙදරීය. එසේනම් සරත්ගේ පදනම දැන් ඇත්තේ වැඩි බරක් කා සතුවද. ඒ සිටින්නේ කා සමගින් ද. ප්‍රශ්නකාරීය. යූ.ඇන්.පී.ය සමගද. මන්මේන්ද්‍ර සමගද. නැතිනම් ජේ.වී.පී.ය සමගද. පදනමක් දෙදරා යාමෙන් පසු ඉනික්බිති තවදුරටත් පදනමක් ඉතුරු නොවන්නේය. සරත්ව අනුප්‍රාප්ත කර ඇත්තේ යළිත් වරක් පෙර සිටි, පදනම හදුනාගත හැකි සෝමවංශ අමරසිංහගෙන්ද. නැතිනම් රනිල් වික්‍රමසිංහගෙන්ද. නැතිනම් සරත් අනුප්‍රාප්ත කිරීමට යන්නේ සජිත්ගෙන්ද. නමුත්, ඒ කවරෙක් මගින් අනුප්‍රාප්ත කරනු ලැබූවද තවදුරටත් ඒ අනුප්‍රාප්ත කිරීම, සරත් වෙනුවෙන් කරනු ලබන අනුප්‍රාප්ත කිරීමක් නොවන්නේය. සරත් තවමත් ජීවත්ව සිටින්නේ නම් කවරෙක් විසින් හෝ සරත්ව අනුප්‍රාප්ත කළ යුත්තේ ඇයි ඔබ විසින් මා ප්‍රශ්න කරනු ලබනවා නියතයි. නමුත්, මේ වන විට-සරත් පෙනී සිටි පදනම තවදුරටත් සරත් පෙනී සිටිනා පදනම හා නොසැසදෙන්නේය. එහෙයින්, සරත් නියෝජනය කළ පොදු සතුරාට හදුනා ගත නොහැකි පදනමක් සහිත වන තත්ත්වය තවදුරටත් දේශභ්‍යන්තරිකව පදනමක් නොවන්නේය. එහෙයිනි, මා යෝජනා කරන්නේ සහ කියා සිටින්නේ සරත් අහිමි වී ඇති බව.

දැන් තවත් අප කියැවිය යුතුයි. උසාමාගේ අනුප්‍රාප්තිකයා වූ තාරික් උසාමා තරම්ම නොවූවත් බලවත් වන්නේය. ඔහු ද පොදු සතුරාට හදුනාගත නොහැකි පදනමක් සහිත මිනිසෙක් හා ඇමරිකානුවාගේ පොදු සතුරායි. නමුත්, සරත්ගේ අනුප්‍රාප්තිකයා ලෙස යළිත් වරක් ඔහුවම-සරත්වම-පත් කළද තවදුරටත් තමා විසින් අනුප්‍රාප්ත කරනු ලැබූ තමා වන සරත් සමග පදනම හදුනාගත නොහැකි පදනමක් වන්නේද. එය සරත් නියෝජනය කළ පදනමට පොදු සතුරා වූ වත්මන් ආණ්ඩුවට අභියෝග කළ හැකි තරම් වන්නේද. ආණ්ඩුව විසින් තවදුරටත්, සරත් යනු පදනම හදුනාගත නොහැකි පදනමක් සහිත ප්‍රබල සතුරෙක් ලෙස පිළිගනීවිද. එසේ පිළිගත හැකි තත්ත්වයක සරත්ව අනුප්‍රාප්ත කරනු ලැබූ සරත් සතු වන්නේද.

ම විසින් කියැවීම ආරම්භ කරනු ලැබූයේ උසාමා මත පිහිටාය. නමුත්, පසුව සරත් ෆොන්සේකාගේ හා උසාමාගේ භූමිකාව සමපාත කරනු ලැබූයේ, සරත් හා උසාමා ත්‍රස්තවාදී අර්ථයෙන් සමපාත කොට යැයි වූ පටු අදහසින් මෙය නොකියවන්න යැයි ඉල්ලා සිටිමි. මා සරත් හා උසාමා සමපාත කරන්නේ, ප්‍රබලයා වෙත අභියෝග කිරීමට සමත් වූ, ප්‍රබලයාගේ මිනුම්වලට පදනමේ තරම හදුනාගත නොහැකි තත්ත්වයක සිටි ප්‍රබලයාගේ පොදු සතුරා හා ඉලක්කය වූ දෙදෙනෙක් ලෙසයි. අද වන විට තාරික් හා සරත් විසින් අනුප්‍රාප්ත කරනු ලැබ ඇති සරත් මා සමපාත කරන්නේ, තවදුරටත් ප්‍රබලයාගේ මිනුම් වලට හසු නොවන තරමේ පදනමක් සහිත පදනම්ගත මිනිසුන්ව සිටින්නේ දැයි හැදෑරීම පිණිසය. මා උසාමා හෝ තාරික් නමින් ත්‍රස්තවාදීන් දෙදෙනෙක් නොහදුනන්නේ වෙම්. මා හදුනන්නෝ ප්‍රබලයා අභියෝගයට ලක් කල පදනම්ගත ප්‍රබලාගේ පොදු සතුරන් දෙදෙනෙක් පමණි. මා සරත්ව හදුනාගන්නේ පළමු අවස්ථාවේ, සරත්ගේ භූමිකාව තුළ ප්‍රබලයා වූ ආණ්ඩුව අභියෝගයට ලක් කරනු ලැබූ ප්‍රබලයාගේ පදනමක් සහිත පොදු ඉලක්කගත සතුරා ලෙසයි. මා සරත් විසින් අනුප්‍රාප්තික කරනු ලැබූ සරත් හදුනා ගන්නේ පෙර සරත්ගේ පෙර පදනම සහිත පදනම්ගත ප්‍රබලත්වයක් සහිත ප්‍රබලයාගේ පොදු සතුරා බවට තවදුරටත් පත්වන්නේ දැයි කෙරෙන ප්‍රශ්නසහගත මිනිසෙක් ලෙසයි.

අප උසාමාගේ පදනම හා සරත්ගේ පදනම ප්‍රශ්න කරමි. පදනමේ තරම තක්සේරු කරගැනීමට උත්සාහ කරමි. උසාමා යනු මුස්ලිම් අන්තවාදීන්ගෙන් සැදුම්ලත් එක් කණ්ඩායමක හුසු පුබලයා නොවීය. ඔහු සමග, ඇතැම් විට සියලු මුස්ලිම්වරුන්ගෙන් යම් ප්‍රමාණයක් සිටියේය. එසේම, මුස්ලිම් හෝ ඉස්ලාම් හෝ එවැන්නන් නොවන තවත් පිරිසක් සිටියේය. එනම්, ඇමරිකානුවාගේ තක්කඩිකම් දිරවා ගැනීම අපහසු හෝ අපහසුවෙන් දිරවාගන්නා පිරිසයි. ඒ පිරිස කවරෙක් දැයි, සිතා ගත නොහැක. විටෙක, චීනා ද විටෙක රුසියානුවා ද විටෙක ජපනා ද එසේ නොවන විටක දී ඔබ හෝ මම ද උසාමා සමග හුරේ දමන්නට සිටගත් අවස්ථා ද ඇත. එසේම, උසාමාගේ පදනම ද ඇමරිකානුවාගේ තක්කඩිකම්වල ප්‍රමාණය අනුව සමානුපාත වේගයෙන් වැඩි විය. ඇමරිකානුවාගේ පදනමේ සිටි ඇතැම්හු ද ඒ තක්කඩිකම් ඉවසාගත නොහැකි තැන උසාමාගේ පදනම  තුළ සවිඥානිකව හෝ අවිඥානිකව සිට ගත්තේය.

දැන් අප මේ අර්ථයෙන් සරත්ව ප්‍රශ්න කළ යුතු වෙයි. සරත්ගේ පදනම කුමක්ද. සරත් යනු යූ.ඇන්.පී., ජේ.වී.පී. හා ආණ්ඩුවේ තක්කඩිකම් දිරවාගත නොහැකි හා අමාරුවෙන් දිරවා ගන්නා මිනිසුන්ගෙන් සැදුම්ලත් විය. එහිදී ද විටෙක ඔබ සහ මම ද සරත් සමග සිටියේය. නමුත්, ඇමරිකානුවාගේ තක්කඩිකම් ඉවසාගත නොහැකි වන විට සවිඥානික හෝ අවිඥානික තත්ත්වයකින් සරත්ගේ පදනමේ අරතරම්ම සමානුපාත වේගයෙන් සරත් සමග කදවුරු ලෑවේද. උසාමාගේ තක්කඩිකම් දිරවාගත නොහැකිව ඇමරිකානුවාගේ පිලෙහි සිටගත් පොදු පද්ධතියක් හදුනාගත නොහැකි තරම්ය. නමුත්, සරත්ගේ යම් ක්‍රියා හේතුවෙන් සරත්ගේ පදනම හැර ගිය පිරිස පැහැදිලිව හදුනාගත හැක. සරත් විසින් පෙනී සිටි පදනමේ ඇතැම් සාධක හා ප්‍රභවයන් සරත් හැර ගියේය. 

(පැහැදිලි කිරීම - මෙවැන්ක් කියන විට මා සරත්ගේ ද්‍රෝහියෙක් හෝ සරත්ගේ පදනම තුළ නොවූ මිනිසෙක් යැයි කියන්නට සිතෙන්නට ඔබට සිතෙනු ඇත. නමුත්, අදාල නිශ්චය කිරීම ඔබට සාපේක්ෂව නිවැරදි වුවද මට සාපේක්ෂව ඊට එකග නොවෙමි. මා ප්‍රශ්න කරමින් සිටින්නේ, පදනම හා ක්‍රියාත්මකභාවයයි.)

උක්ත ප්‍රධාන ආඛානයේදී ම විසින් සරත්ගේ පදනම බිද වැටී ඇතැයි කියන්නේ, අද වන විට එදා සරත් සමග සිටි, හදුනාගත නොහැකි වූ පදනම සරත් සමග අද වන විට නොවන නිසාය. ඇමරිකානුවාගේ ප්‍රබලත්වය අභියෝග කිරීම පිණිස, උසාමාගේ පදනම විසින් තාරික් අනුප්‍රාප්ත කළේය. අද වන විට උසාමා අහිමි වී සිටින තත්ත්වයක වුව ද උසාමාගේ පදනම බෙදී හෝ දෙදරා නොයමින් උසාමාගේ පදනමේ අනුප්‍රාප්තිකයා සමග සිටියි. උසාමා යනු එකෙක් නොව-උසාමා යනු පදනම හදුනාගත නොහැකි පදනමක් ඇති එකෙක් යැයි කියන්නේ එහෙයිණි. නමුත්, අද වන විට සරත්ගේ සක්‍රීයත්වය තාවකාලිකව අහිමි වීමක් සිදුව ඇති විට, සරත්ගේ පදනම සරත් හැර ගියේය. දෙදරා ගියේය. සරත්ව හැර ගියේය. එහෙයින්, ඇමරිකානුවා යනු පොදු සතුරෙක් ලෙස තවදුරටත් උසාමාගේ පදනමට පෙනෙයි. නමුත්, සරත්ගේ පදනමට තවමත් ආණ්ඩුව පොදු සතුරෙක් වන්නේද? එසේ නොවන්නේය. සරත්ගේ පදනම දැන් දැන් තම පදනමේම සිටි පදනම් අතර වන අර්බුදයක් දක්වා ගොඩනැගී ඇත. එහෙයින්, පොදු සතුරාට එරෙහිව තවදුරටත් උසාමාගේ පදනම ශක්තිමත්ව සටන් කළ හැකි තත්ත්වයක සිටිය ද සරත්ගේ පදනමට එවැනි ශක්‍යතාවක් හෝ පෞරුෂයක් ඇති ද. මා ඔබෙන් ප්‍රශ්න කරමි.

සරලවම කියතොත් මා ප්‍රශ්න කර සිටින්නේ ඇමරිකානුවාට එරෙහිව උසාමාගේ පදනම තවදුරටත් ප්‍රබලයෙක් වුව ද ආණ්ඩුවේ තක්කඩිකම් කෙරෙහි ප්‍රබල එරෙහි වීමක් කිරීමට තරම් පදනමක් සරත් සතු වන්නේ ද. සරත් සතුව නොව, සරත් නොවන වෙනකෙක් සතුව හෝ එවැන්නක් පවතින්නේ ද. ප්‍රශ්න කරමි...





සාරාංශය - උසාමාගේ අල් කයිදාවේ කොඩිය මාරු වුව ද තවමත් සයුරේ දුවන්නේ, පෙර යුධ නැවමය. සරත්ගේ පොදු විපක්ෂයේ තවමත් ඇත්තේ එකම කොඩියක් වුවද, එම නැව දැන් අබලන්ය...

No comments: